Як за допомогою фейків гальмують допомогу Україні: добірка тижня

В той час як між демократами та республіканцями у США йдуть перемовини щодо змін у бюджет країни, які мають врахувати й виділення коштів допомоги Україні, в соціальних мережах активно просуваються фейки, які можуть вплинути рішення щодо допомоги.

Фейк про Гантера Байдена

Видання “Стоп Фейк” відмічає, що мережею шириться неправдива інформація про те, що незалежна міжнародна команда дослідників Bellingcat нібито отримала документи, що вказують на зв’язок Гантера Байдена з виробництвом церковного начиння в Україні. У численних публікаціях йдеться про те, що до 2020 року підприємство Гантера буцімто стало монополістом на українському ринку, «викупивши інші підприємства і просто знищивши конкурентів».

«Як результат – диявол Гантер Байден виробляє свічки для українських церков. А ринок церковного начиння в Україні лише за 2022 рік становив 350 млн доларів», – пишуть деякі користувачі.

Як джерело автори публікацій наводять однохвилинний відеоролик, що поширюється в мережі під логотипом британської мовної корпорації BBC.

Насправді ж ця інформація не відповідає дійсності. Пояснюємо, чому. По-перше, BBC у своїх соціальних мережах ніколи не публікувало зазначене відео, а на їхньому сайті взагалі відсутня інформація про таке «розслідування» Bellingcat.

В останніх новинах ВВС, у яких згадується Гантер Байден, про нього йдеться з огляду на розслідування діяльності президента Джо Байдена, його батька.

По-друге, засновник Bellingcat Еліот Хіггінс спростував справжність відео. На своїй сторінці в X (колишній Twitter) Хіггінс написав, що це чергове фейкове відео, в якому зловмисники приписують Bellingcat хибні заяви.

У відеоролику також фігурує Томас Вейнанді, американський римо-католицький священик, який нібито назвав Гантера Байдена «втіленням диявола на землі». Журналістам StopFake не вдалося знайти такої заяви Вейнанді – найімовірніше, її також було вигадано.

І, нарешті, автори відеоролика стверджують, що Гантер Байден нібито не просто акціонер українського церковного виробництва «Рось-Вінниця», а його ключовий акціонер. Однак і ця заява є вкрай сумнівною. Згідно з сервісами перевірки контрагентів Youcontrol, які акумулюють дані Єдиного державного реєстру юридичних осіб, власниками компанії «Рось-Вінниця» є Виговський Никодим Сергійович, Виговський Михайло Сергійович та Виговський Ілля Сергійович – вони володіють рівними частками компанії, що складають 33,33 відсотків від усього капіталу.

Чергова маніпуляція від Такера Карлсона

Активно поширює маніпуляції, щоб зупинити допомогу Україні й американський блогер Такер Карлсон.

Такера Карлсона звільнили з Fox News за поширення фейків, у в тому числі про Україну. Тепер він має шоу на Youtube та активно поширює проросійські наративи.

Сайт “Є ye.ua” раніше писав,як Такер Карлсон випустив епізод про дамбу на Каховській ГЕС, якій розповідав, що нібито дамбу підірвали українці, а американський уряд контролює медіа та приховує від американців «важливі історії». Відео поширив серед інших Ілон Маск, а станом на зараз його подивилися вже більш ніж 50 мільйонів разів.

Нещодавно Карлсон запросив до свого шоу канадського міжнародного юриста Боба Амстердама, який розповідав про нібито «кримінальну» діяльність Православної церкви України.

Карлсон є активним призильником Дональда Трампа.

І зараз у своїх відео він маніпулює інформацією про допомогу Україні, та розповідає, що підтримати Україну – це погана ідея.

Крім того, відео з Карлсоном поширюють з повідомленням: “Вашингтон відправляв наші податкові гроші українським олігархам. Україна – найбільш корумпована країна. Приклад: мер Києва Кличко публічно заявив про придбання особняка площею 750 квадратних метрів у Гамбурзі, Німеччина, вартістю 6 мільйонів доларів. Зеленський має мільярди доларів у своїх банках”.

Саме росії вигідно створили образ України як найбільш корупційної країни у світі, хоча фактів розкрадання американської допомоги не було.

Віталій Кличко дійсно став власником особняка в Гамбурзі, який йому передала компанія його брата, в якості погашення заборгованості. Однак, в дрписах забувають згадати, що Віталій та Володимир Кличко були відомими боксерами, які заробляли мільйони доларів за один бій. Придбання будинку ніяк не стосується допомоги Україні.
Заяви, щодо наявності мільярдів доларів на нібито закордонних рахунках президента України, є бездоказовими.
Однак, велика кількість фейків, у тому числі англомовних, у соціальній мережі “Х” створює негативний фон та проблеми для виділення допомоги Україні.

Фейк про обмеження пересування українців у ЄС

Міністерство закордонних справ України спростувало повідомлення про буцімто наявність обмежень на пересування українців усередині Європейського Союзу.

Так, у телеграм-каналах поширився фейк про нібито запровадження обмежень для українських біженців у пересуванні всередині ЄС за «численні порушення».

«Повідомлення про “обмеження на пересування українців всередині ЄС” і подібні є необґрунтованими та не відповідають дійсності», – заявили у МЗС.

У відомстві закликали орієнтуватися виключно на інформацію з офіційних джерел, зокрема з офіційного сайту Міністерства закордонних справ, а також соціальних мереж відомства та закордонних дипломатичних установ.
МЗС також порадило зверталися по інформацію про зміни правил в’їзду чи умов для українців за кордоном до посольств чи консульств відповідної країни або стежити за новинами на офіційних платформах.

У разі кризових ситуацій за кордоном громадяни України можуть звернутися на «гарячу лінію» МЗС: +38 (044) 238-15-88.

Запити також можна надсилати на електронну пошту: [email protected] або чат-бот: @MZSUkrain_bot.

Видання з фейками у Польщі

Кремлівські ЗМІ активно поширюють “матеріали” польського видання Myl Polska.

Як зазначає “Укрінформ”, видання Myl Polska транслює проросійські наративи, а його сайт заблокований на території Польщі у березні 2022 року місцевими спецслужбами саме через поширення російської пропаганди. Одним із тих, хто пише для цього сайту, є лідер забороненої в Польщі прокремлівської партії “Зміна” Матеуш Піскорський. У 2016 році він був обвинуваченим у шпигунстві на користь Росії і Китаю та майже три роки провів за ґратами.

На сайті видання регулярно публікуються статті одного з головних ідеологів вторгнення Росії в Україну Олександра Дугіна. Одна з таких з’явилась лише тиждень тому.

Myl Polska вже неодноразово була джерелом російських фейків. Зокрема, про те, що в Україні нібито загинули 10 тисяч польськихвійськових.

Тобто видання Myl Polska мало чим не відрізняється він російських пропагандистських ресурсів.
Наприклад, нещодавно видання поширило фейк, що нібито під час масованого ракетного обстрілу України 2 січня під Києвом було нібито знищено дві ракетні позиції NASAMS та великий склад із ракетами для ЗРК Patriot.

Джерело

Рекомендовані статті

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *